Study group


Frankly speaking, I don't really like study group. I know, one of the benefits is, kita boleh bertukar-tukar pendapat. Iyee saya setuju tapi berapa ramai orang yang boleh menerima pendapat orang lain? Saya sendiri pun payah nak terima pendapat orang lain tapi selalunya saya iakan sebab nak jaga hati. And kalau saya ada pendapat yang berlainan, saya malas nak bagitau. Sebab saya tahu akan berlaku dua kemungkinan. Pertama, pendapat saya kena reject tanpa dipertimbangkan langsung. Kedua, that person mungkin akan merajuk sebab die ingat saya tolak pendapat die. You know, sebab pasal perselisihan pendapat nilah yang boleh sebabkan pergaduhan. Like what happened to me and my former best friend. Cuma sebab berbeza pendapat je, kitorang tak bersua muka sampai sekarang. Bangang, kan?

Comments

betul, saya setuju dengan awak.. boleh hancur mood sehari =)